Siirry pääsisältöön

Mitä tehdä, jos jarrut ovat jäätyneet?

Kuljettaja voi joutua tilanteeseen, jossa jarrut ovat jäätyneet. Ne voivat olla joko rumpuja tai levyjä. Joka tapauksessa tarvitaan mekaanisia toimia, mutta sinun on edettävä huolellisesti. Tämä on ainoa tapa estää mekanismin vaurioituminen.

Voit napauttaa rumpujarruja pyörien irrottamisen jälkeen. Käytä tätä varten metallivasaraa tai puista vasaraa. Tässä tapauksessa iskut ovat sallittuja vain puupalkan läpi.

Kun käsijarrupalat jäätyvät, sinun on määritettävä, missä ongelma tarkalleen syntyi:

  • Aloita liikkuminen hitaasti kohti autoja. Sinun täytyy ajaa noin 0,5 m ja tarkastaa kulutuspinta. Jos sen alle on muodostunut lumimassan kynnys, tämä pyörä on viallinen.
  • Napauta jarrulevyä kevyesti reikien läpi. Tätä varten voit käyttää esimerkiksi avainta. Sinun on käveltävä sekä jarrusatulaa pitkin että kehän, keskustan, ympäri.
  • Pyöritä pyörää vääntimen tai kevyen sorkkaraudan avulla. Tuki voi olla kiinteitä tappeja.

Jäätynyt jarrupoljin: ongelman ratkaiseminen

Kun jarrupoljin on jäässä, toimintaperiaate on hieman erilainen. Tässä tapauksessa poljinta ei paineta, ja jopa voiman käyttö auttaa liikkumaan vain muutaman millimetrin. Tällaisessa tilanteessa sinun on ensin lämmitettävä ajoneuvo. Moottorin tulee käydä tyhjäkäynnillä noin 10 minuuttia. Tämä saattaa riittää poistamaan vähäisen jäätymisen ja palauttamaan jarrunesteen juoksevuuden.

Jos auto on huomattavasti jäässä, tämä yksinkertainen toimenpide ei välttämättä riitä. On suositeltavaa yrittää "pumpata poljinta" painamalla sitä useita kertoja peräkkäin. Jos positiivisia muutoksia on havaittavissa, tämä toimenpide on toistettava, kunnes normaali liikkuvuus palautuu. Ongelman estämiseksi tulevaisuudessa on suositeltavaa ottaa yhteyttä huoltoasemaan, tehdä diagnostiikka ja mahdollisesti vaihtaa jarruneste.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Auton korin geometrian palauttaminen

Usein onnettomuuden jälkeen kehon geometria rikkoutuu, mikä voi johtaa vakaviin seurauksiin. Oikeat koneen geometriset parametrit on asetettu tehtaalla ja ne esitetään ohjauspisteinä suuressa mittakaavassa. Pienikin onnettomuus voi aiheuttaa joidenkin osien siirtymistä tai muodonmuutoksia, mikä aiheuttaa usein rungon geometrian rikkoutumisen. Kunnostustöiden suorittaminen Auton alustavassa tarkastuksessa onnettomuuden jälkeen asiantuntijat tunnistavat ilmeiset muodonmuutokset rypistyneen konepellin muodossa ja määrittävät tärkeimmät poikkeamat pääohjauspisteistä. Kaikki rikkomukset voidaan nähdä visuaalisesti tai ne voivat ilmetä jatkokäytössä muodossa: huonosti sulkeutuva tavaratila, konepelti tai ovet; pienten halkeamien esiintyminen, joiden kautta vesi pääsee sisätilaan tai tavaratilaan; vaikeudet pyörien linjauksen suorittamisessa. Vakavammat vauriot voidaan korjata erityisillä runkotelineet (varastot). Tällaisten laitteiden avulla voit muuttaa vaurioituneen osan suunnittelua kolme

Tuulilasin sirujen korjaustekniikka

Jokainen auton omistaja voi kokea tuulilasivaurioita auton toimivuudesta tai ajokokemuksesta riippumatta. Periaatteessa lasivauriot johtuvat seuraavista tekijöistä: teiden huono kunto, lämpötilan vaihtelut, viallinen jousitus. Lastunpoistotekniikka 1. Tarvittavien laitteiden (työkalujen) ja kulutustarvikkeiden valmistelu. Ammattimaiseen sirunkorjaukseen käytetään seuraavia työkaluja: injektori, jossa on silta vaurioituneen alueen täyttämiseksi oikein polymeerikoostumuksella; polymeeriliima, jonka läpinäkyvyyskerroin on yhtä suuri kuin tuulilasin parametrit; pumppu ilmakuplien poistamiseksi vaurioituneelta alueelta; lamppu ultraviolettisäteiden tuottamiseen ja liiman kovettumisen nopeuttamiseen; sähköpora, joka poistaa jännityksen lasin vaurioituneelta alueelta ja estää halkeamien kasvun; piirturi, jota voidaan tarvita vaurioituneen alueen laajentamiseen ja puhdistamiseen; käyrämittari kunnostustyöhön tarvittavan liiman määrän määrittämiseksi; taskulamppu ja peili, joiden avulla voit mä